vorige volgende

Communicatiebeleid Thermiek

VRAAGSTELLING
Thermiek Welzijnsorganisatie had het streven om in 2006 een organisatie te zijn, die een wezenlijke bijdrage levert aan het welzijn van mensen en groepen in haar werkgebied (Overschie, Hillegers-berg en Schiebroek in Rotterdam). Dit gewenste imago kwam echter nog niet volledig overeen met het huidige imago van de organisatie. De centrale vraag die Thermiek stelde was: “Hoe kan Thermiek zich locaal nadrukkelijker positioneren als een sterke en betrouwbare partner op het gebied van welzijn en zorg?”.

DOELSTELLING
Het ontwikkelen van een gerichte communicatiestrategie voor Thermiek om zodoende haar marktpositie te behouden, te verbeteren en te versterken.

METHODE
Samen met het management heeft Pijnenburg Communicatie een SWOT-analyse gemaakt voor het deelgebied communicatie. De gegevens uit deze analyse leverden de input voor het corporate communicatie- en marketingcommunicatiebeleid. Ook de in kaart gebrachte structurele en actuele issues bood materiaal voor de onderbouwing van dit beleid. Op basis van dit beleid heeft Pijnenburg Communicatie in samenwerking met de sectormanagers vervolgens een communicatiejaarplan opgesteld zowel op corporate als op sector niveau.

RESULTAAT
Aan de hand van het opgestelde communicatiebeleid en het jaarplan heeft Thermiek besloten om een communicatiemedewerker aan te trekken die het jaarplan kan gaan uitwerken. De communicatiemedewerker is aangesteld en begeleid door Pijnenburg Communicatie. Door deze wijze van werken is de kwaliteit van de in- en externe communicatie aanzienlijk verbeterd ofwel veel duidelijker en eenduidiger en direct gericht naar de verschillende doelgroepen in de markt.