Communicatie strategie VeldhovenGroup
VRAAGSTELLING
Het ontwikkelen van een gerichte corporate communicatiestrategie, brand platform
(merkbeschrijving) en corporate story voor de VeldhovenGroup. Daarnaast het
opstellen van een intern communicatieplan over de implementatie van de nieuwe
organisatie strategie van de VeldhovenGroup. De VeldhovenGroup is een
internationaal modebedrijf dat actief is in 25 landen en 4 modemerken in haar
portfolio heeft: Sandwich, Turnover, Stills and NONO.
METHODE
Aan de
hand van de gegevens uit een aantal strategische managementsessies is de
communicatie strategie ontwikkeld die inside out is gericht en waarbij de
medewerkers dč ambassadeurs zijn van het VeldhovenGroup-merk en storrytelling
hun belangrijkste communicatie instrument is. Vervolgens is het brand platform
en de corporate story beschreven en is de communicatie naar de medewerkers over
de nieuwe bedrijfsstrategie en de daarmee gepaard gaande veranderingen verder
uitgewerkt in een intern communicatieplan.
RESULTAAT
Het interne communicatieplan wordt op dit moment door de VeldhovenGroup uitgewerkt
en de corporate story wordt gepubliceerd in het brand book van de
VeldhovenGroup dat begin 2012 verschijnt. Door deze wijze van werken is een
geďntegreerde en betekenisvolle communicatieaanpak ontwikkeld die helder laat
zien wie de VeldhovenGroup was in het verleden, waar de VeldhovenGroup nu voor
staat en waar de VeldhovenGroup in de toekomst naar toe wil.