vorige volgende

Communicatie strategie VeldhovenGroup

VRAAGSTELLING
Het ontwikkelen van een gerichte corporate communicatiestrategie, brand platform (merkbeschrijving) en corporate story voor de VeldhovenGroup. Daarnaast het opstellen van een intern communicatieplan over de implementatie van de nieuwe organisatie strategie van de VeldhovenGroup. De VeldhovenGroup is een internationaal modebedrijf dat actief is in 25 landen en 4 modemerken in haar portfolio heeft: Sandwich, Turnover, Stills and NONO.

METHODE
Aan de hand van de gegevens uit een aantal strategische managementsessies is de communicatie strategie ontwikkeld die inside out is gericht en waarbij de medewerkers dč ambassadeurs zijn van het VeldhovenGroup-merk en storrytelling hun belangrijkste communicatie instrument is. Vervolgens is het brand platform en de corporate story beschreven en is de communicatie naar de medewerkers over de nieuwe bedrijfsstrategie en de daarmee gepaard gaande veranderingen verder uitgewerkt in een intern communicatieplan.

RESULTAAT
Het interne communicatieplan wordt op dit moment door de VeldhovenGroup uitgewerkt en de corporate story wordt gepubliceerd in het brand book van de VeldhovenGroup dat begin 2012 verschijnt. Door deze wijze van werken is een geďntegreerde en betekenisvolle communicatieaanpak ontwikkeld die helder laat zien wie de VeldhovenGroup was in het verleden, waar de VeldhovenGroup nu voor staat en waar de VeldhovenGroup in de toekomst naar toe wil.